ADLİ YARDIM DOSYALARINDA AVUKATIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ
1-) Mardin Barosu Adli Yardım Merkez Bürosu tarafından sistem üzerinden avukata mesaj atıldığı tarihten itibaren bir ay içinde Başvurucu ile iletişime geçip, vekâlet alıp dava açması gerekmektedir.
2-) Dava açtıktan sonra dosyayı ödeme sırasına alınması için Başvurucu ve Avukatın ismi yazılı tevzi formunu/tensip zaptı/duruşma tutanağını Mardin Barosu Adli Yardım Merkez Bürosuna getirmesi veya mardinbarosu.adliyardim@gmail.com adresine göndermesi gerekmektedir. Aksi takdirde Adli Yardım dosya ücreti ödenemeyecektir.
3-) Dava açtıktan sonra dosyanın durumu hakkında altı ayda bir Mardin Barosu Adli Yardım Merkez Bürosu’na rapor sunması gerekmektedir.
4-) Avukat atandığı dosya için başvurucu bir ay içinde vekâlet alamadığında üst dilekçe ile dosyayı iade etmesi gerekmektedir. Veya vekâlet verildikten sonra başvurucu dava açmaktan vazgeçtiğinde yine üst dilekçe ile dava açmaktan vazgeçme gerekçesini belirtilecek şekilde iade dilekçesini Mardin Barosu Adli Yardım Merkez Bürosu’na vermesi veya mardinbarosu.adliyardim@gmail.com adresine göndermesi gerekmektedir.
5-)Dosya sonuçlandığında, sisteme işletilmesi içinmahkemenin gerekçeli kararı Mardin Barosu Adli Yardım Merkez Bürosu’na getirmesi/iletilmesi gerekmektedir.
6-) Avukat başka baroya nakil gittiğinde veya haklı bir sebeple dosyayı takip etmekten vazgeçtiğinde, Adli Yardım dosyasının başka avukata verilmesi ve başvurucuların mağdur olmaması için üst dilekçe ile durumu Mardin Barosu Adli Yardım Bürosuna iletilmesi gerekmektedir.
7-) Avukat hak ettiği dosya ücretini (diğer sayfada yer alan) Adli Yardım Ücret Formunu doldurarak Mardin Barosu Adli Yardım Merkez Bürosu’na vermesi gerekmektedir.
8-) Mardin Barosu Adli Yardım mail adresi : mardinbarosu.adliyardim@gmail.com